HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Khamis, 27 Oktober 2011

MY NEW LITTLE PRINCESS

Salam semua...

Ini la my new little princess...NUR DAMIA IRDANI BT MOHD ZULKIFLI....dilahirkan di hospital besar langkawi pada 26 ogos 2011..hari  jumaat...bulan puasa plak tu...di lahirkan dengan berat 3.08 kg...:)

semuanya di tentukan oleh Allah s.w.t...my baby nak kuar kat sini...ekceli sya dah plan nak balik bersalin di kg...kira due pun seminggu lepas raya ekceli...tp 2 minggu dr due date baby dah kuar...nasib baik sya dah prepare barang2 baby...

klo u ols nak tau 24hb tu lepas balik keje kami bertiga p beli barang baby dan barang2 nak bawa balik kg konon2nya...pukul 3.15 pagi air ketuban dah kuar...ku ingatkan keputihan ke mender...rupanya arghhhh dah nak bersalin dah...punyalah takut terus kejut hubby....tp masa tu kesian kat kakak danisya sebab kena angkut dia sekali p hospital ..hujan plak tu time tu...dah la aku ni sedara mara pun x der nak tumpangkan danisya...malas nak kacau kawan2...kan time tu orang tengah tido lena...

my hubby plak tunggu aku ngan danisya kat luar hospital sampai pagi...sampai tertido kat kerusi 2 beranak tu..aku dah pesan kat nurse suh bgtau kat hubby suh balik umh...dulu mmg nak suh hubby masuk dalam labour room...tp nak buat cam ner hubby kena jaga anak...huhuhu

sya mmg tak sakit apa masa p hospital tu...cuma turun air ketuban jek...perut tak sakit langsung...25hb tu dok berehat jek kat hospital...tp doc dah bgtau kalo 25hb tu tak sakit gak dia kata nti kena masuk ubat la...mmg sah2 kena masuk ubat...pagi2 26hb tu lepas mkn pagi dah kena tolak masuk kat labour room kena masuk ubat bagai...hmmm...kul 10 lebih dah start sakit...kul 2.15 ptg sya dah selamat bersalin..alhamdulillah semua selamat...nasib baik x der koyak rabak ke apa...besar gak tu 3.08 kg...


 Damia masa hari kedua...lupa nak snap masa hr pertama lahir..:)

 ni masa Damia umur dah seminggu...

ekceli Damia kena tahan wad jugak 3/4 hari...yg pertama sebab air ketuban kuar lebih 24 jam...doc takut ada jangkitan kuman..yg kedua sbb Damia ada jaundis...tp time tu tak lah tinggi sangat..tp hanya tuhan saja yang tau betapa lamanya aku rasa dok dalam hospital tu...dah la nak raya..nasib baik mak aku datang...tp dia dok umah jek lah sbb mana boleh masuk kan...

nasib baik dapat keluar wad sehari sebelum raya...itu pun doc pesan aku kena p hospital berdekatan dengan umh kena p check balik tahap ketinggian jaundis Damia...kami bertolak balik kg pagi hari raya pertama...kesian kat mak aku...ni la kali pertama dia x semayang raya katanya....ngeee..cian aku dengar...dah nak buat cam mana kan...dapat kuar wad pun dah syukur aku rasa...raya kedua aku p check jaundis Damia kat hospital Pasir Mas....syukur alhamdulillah nasib baik dah turun...aku takut kena tahan wad jerk..klo tak beraya dalam wad lagi...



ni pic masa tengah tunggu nombor giliran nak p check Damia...tengok la muka sya tuh...cam orang kepenatan kan...

apa pun Damia dah 2 bulan sekarang...dah makin tembam dah dia...hari ni hari pertama dok ngan pengasuh...harap2 okey lah dia...tp risau gak ni sbb dia x mau sangat susu botol mcm akak dia dulu....harap2 semuanya ok..

okey u olss..panjang sya berceloteh nih...permisi dulu erk...bye..

nota tangan ~ dulu penah cakap ngan my hubby..."naper la yer naluri B macam nak bersalin kat Langkawi jerk"...rupanya betul bersalin kat Langkawi...Allah maha kaya...semua yang di tentukan ada hikmahnya...:)


Tiada ulasan: