HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Selasa, 21 Mei 2013

FROM HATYAI SONGKLA WITH ♥_PART 1


hai uolss...
17 - 18 Mei lepas...cps berlibur di negara Gajah Putih....kat mana lagi kalo bukan di negara Thailand...oversea ker over river erk....hehe...kalo lalu ikut Golok memang lah over river yer tak....yang ni kami lalu ikut bukit kayu hitam so memang border hanya di dengan pagar jer lah...setanah jer

cps ikut rombongan cik kiyah geng opis...ekceli ini reward mgmt untuk kami pada tahun ni...tahun lepas mgmt dah bawa kami ke Vietnam....tahun ni disebabkan tak berapa nak capai target dapat p thailand pun jadi lah...tahun ni nak p Korea tak tercapai....pada PTT yang capai tu...i wish good luck....moga tahun depan dapat p Istanbul plak yer...☻


geng2 opis cps...pic ni semasa nak gerak menaiki van bermula di border bukit kayu hitam...kami bertolak jumaat pagi...ekceli b4 tu cps dah overnite di alor setar...memang tak sempat nak cross kalo nak gerak pagi2 jumaat tu dari langkawi

berjalanan kami dari bukit kayu hitam - Danok - Sadau - Hatyai - Songkla....perjalanan amik masa dalam 2 jam dari bukit kayu hitam ke hatyai....kami berenti makan tengahri kejap di restoran pattani muslim...dan terus ke destinasi pertama kami di rumah ais (Hatyai Ais Dome)...sampai sini pun dah tengahari...cuaca pun panas juga....muka semua dah berminyak...cps masa tu perut pun dah sebu masuk angin...rasa tak selesa sangat....tapi muka still nampak ceria kan....hahahaha....nak jalan punya pasal

@ hatyai ais dome

ekeceli kaki tangan semua dah kaku dah....memang tak tahan sejuk....jacket yang cps amik kecik plak....konon2 nak kaler pink....orang lain amik kaler biru semua jacket besar2....

bermacam2 replika yang di buat dari ketulan ais....memang cantik sekali & superb....pandai dorang ukir....oranng thailand  buat apa pun memang creative...

cantikkan....

selepas kuar dari hatyai ais dome kami terus ke songkla  melawat pantai samila....iaitu pantai ikan duyong...cantik juga pantainya....bersih dan tersusun....tapi cps rasa pantai langkawi lagi cantik....hahaha...cuma kat pantai samila ni anjing selamber jer berkeliaran....biasalah kan negara siam macam tu....

di antara yang p rombongan cik kiyah.....baju puteh tengah tu our big boss...my AGM....memang sporting...ekceli ramai juga yang tak dapat join atas sebab2 yang tertentu....

replika kucing di pantai samila....

kat sini ramai penjaja macam makcik ni...dorang jual kat tepi2 jalan macam tu jer....kebanyakan tak pandai cakap omputeh...apatah lagi melayu....yang makcik ni jual tu kacang ngan telur rebus....telur dia rebus kat situ gak....cps tengok rasa kembang jer tekak ni sbb kuning telur tu meleleh-leleh..

adik yang belah kanan ni dok usung jual bakul ni...sajer jer amik pic dia.... bakul ni 150 baht....kalo duit malaysia rm15...sekarang mata wang malaysia dah jatuh berbanding mata wang thailand...duit dia lagi mahal sikit dari duit kita...cuma senang jer nak convert duit thai ke duit kita ni bila kita nak beli barang...tak yah pakai calculate...u ols buang jer kosong kat belakang tu...hehe...cps teringin nak beli bakul ni...dah pegang2..pastu letak balik...bukan apa...dok mikir2 leceh plak time balik nak naik feri bagai....geng2 cps yang lain 3/4 ketui sekali rembat...☻


replika ikan duyong....katanya dulu2 tempat ni banyak ikan duyong yang dok naik...tak tau lah betul ke tidak...atau cerita dongeng jer...tp kalo tak betul tak kan orang dulu2 nak kasi nama kan....itu mungkin ratus2 tahun dulu kot naa...

 selepas berjimba2 di pantai samila...kami singgah solat di masjid dalam pic kat atas ni....nama tempat pun x tau dah...tapi ramai orang muslim kat sini...gerai2 makan pun banyak....kebanyakan orang melayu pattani...

masa kat dalam masjid tu....cps sempat belek2 pinggan dalam bakul ni....rupa2nya ada juga pml....jumpa pinggan wild roses...ekceli pinggan OC pun ada....itu just belek2 yang kat atas jer...tak lah belek semua...pinggan2 ni kebanyakan sudah di wakaf untuk kegunaan masjid...sama mcam kat kg cps la...ramai orang dulu2 wakafkan pinggan mangkuk dorang di masjid...lepas selesai solat apa semua..kami ker pasar barangan laut Koh-Yo....cps tak tempek plak pic nya kat sini...sebab tempat tu biasa jer...ada gerai2 tepi jalan jual ikan kering, sotong kering, kacang2....kalo sekali tengok macam pantai pasir hitam kat langkawi ni jer..

ok lah u olss...nanti cps sambung story kat part II plak erk..bye
 


2 ulasan:

Teratak Rohas berkata...

bestnya sya dpt msk ice-dome, akk pegi dulu tmpt ni tutup....huhuhu

Sya Kiffli berkata...

salam kak rohas...mmg best kak...tapi sejuk yang amat..hehe