HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Rabu, 20 Oktober 2010

~ AKHIRNYAAAA ~

 Salam di petang rabu...

wahhhhh....cam gempak jerk tajuk sya hari nih yer....hikhik...akhirnya dapat gak sya tunjukkan kat u ols motokar idaman hati sya yer..heheh...yer yer oo jek...

biler ler aku nih nak kaya.....kalo tak dapat ler pakai kete idaman kalbu cam kat bawah nih...apa lagi kalo bukan Mitsubishi Lancer ngan Toyota Caldina....kalo kat langkawi nih memang ramai yang pakai kete2 nih...berlambak...almaklumlah cukai 50% dari rege asal...syok2...

 jom ler layannn kereta kekoyalan sya di masa ini....
 
penah tanya hubby kalo kita tak pakai kete sekarang..rasa2 kita pakai kete apa erk...apa lagi..Mitsubishi Lancer ler katanya....amboi2...kekoyalan jugak hubby aku nih...

yang nih sya jer yang suka..hubby sya tak suka....biar lerr...ada ai kesahhh....tapi biasanya businessman / woman muda dapek lah pakai kete nih...haku yang makan gaji nih...ntah tidak dapeknya...telan ayaq liuq jer lah...

kereta idaman kalbu masa sya tengah study dulu...pernah menyimpan angan2..kalo keje nanti nak pakai kete Satria GTI...bukan Satria Neo yer...dulu terlopong kalo tengok student bawak kete nih p kelas...almaklumlah kita nih mana ler mampu....tapi lani dah tak hinginnnn dah....

 nih ler kete kami sekarang....syukur Alhamdulillah,....yang nih beli lepas 2 minggu kami kawin...masa tu tak tau hubby kene pindah langkawi...b4 nih hubby pakai P.Wira...kalo tau nak pindah sini rasanya dah pk 2 kali...nih lah hasil titik peluh hubby...aku tumpang bawak jer...sumer dia yang bayor...aku ada haper erk????..ada lah barang2 henglish yang aku tengah kompol tuh..hahahahah

ekceli now...sya teringin nak jadi minah skuter...p keje naik skuter...tapi bila pk cam tak sesuai dah ngan umur ku yang lagi 2 thn nak cecah 30 thn....hahaha...rasa cam best jek p keje naik skuter pink dan mestilah pakai sunglasses...oowwhhh...berangan yang tak sudah2....hikhik...jom sambung keje balik..hehe


4 ulasan:

Shariff64 berkata...

salam danisy..mudahan tertunai impian anda suami isteri ya..
Cerita abg shariff yer..
a.Zaman student pakai-Toyota KE 20(2 pintu-kedekut x kasi org lain tumpang)
b.Zaman baru kawin-Datsun Pulsar(2 pintu-hanya kami berdua shj-aksyen sendiri)
c.Zaman anak & dua-Proton Saga-First model-aksyen gak kereta 1st nasional 85)
d. Zaman anak ke-3-Mercedes 190 katanya besar..boleh naik 5 org n selesa.
e. Zaman anak dah 5-Toyota (MPV)boleh naik ramai-7-8 org.
f. Zaman anak2 dah besar- Toyota Altis (Mengecut lak-sbb anak2 dah besar & x nak naik kereta bersama2 kita..maklumlah ada kereta sendiri)
Kesimpulan : Pd shariff kereta adalah keperluan & hobby yg berubah demi masa..

Sya berkata...

wasalam bro hariff..

wah bro...tahniah...dari zaman student dah pakai kete yer...betullah kan..kereta adalah keperluan dan mungkin akan berubah mengikut masa...InsyaAllah bro..mudah-mudahan semakin umur meningkat,,kerjaya semakin stabil..anak makin bertambah n besar...moga2 Tuhan beri rezeki yang lebih untuk kami anak beranak...thanks bro..:)

cikcoklat a.k.a Haiza berkata...

waahh..sya hrp2 tertunai la impian tu eh..

Sya berkata...

sya to cikcoklat aka haiza

insyaAllah haiza...doakan untuk sya yer...harap2 akan datang semakin murah rezeki...:)