HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Khamis, 14 Julai 2011

~ PESTIME AKU TERKENA !!!!!!!!!!!!

Salam semua...



apa yang aku terkena yerp..????
haaa....terkena dalam jual beli PML nih ler....
nak kata aku geram sangat tak jugak...tp boleh membuatkan aku memikir2 dan tertanya2...hehe

gini citernya....(niat aku bukan nak buat2 citer atau jual2 citer yer)...sekadar info untuk collector baru atau seller2..mana tau kita tak perasan kesalahan kita yang boleh buat orang terasa...

okey...aku ada tanya ler beberapa barang yang nak diletgo oleh seller nih...contohnya aku tanya hari nih...sms aku tu dibalas pada esoknya...(mungkin seller nih bizi sangat atau x dak kredit)...tp ok lah dia reply jugak msg aku...

seller ni cakap ada 2 jenis brg jek available....so aku tanya condition apa sumer seller bgtau ok...yer la aku sebagai pembeli mesti nak tau condition brg tu camana...kot2 sampai2 ada yang sompek ker hapa...naya...dah la barang2 yang mencecah ratusan ringgit...

bila aku dah tanya kos pos apa sumer...(kira ready nak buat peyment jek sat lagi)...tetiba dlm masa yang sama seller tu bgtau "sorry kak barang yang tutttt dah ada orang buat payment sat2 td)...tetiba jek aku terpikir eh..tadi cakap ada...tak sampai 20 minit dah cakap sold...aku ada tanya seller tu boleh ker orang buat payment tanpa booked dulu???

seller tu cakap buyer tu ada tanya jek barang tu 2 minggu lepas...tp dia dah msg dah buat payment...saya pun tak boleh cakap apa...kata seller tu (dalam fikiran aku boleh erk jual beli cam tu...kalo nak barang tak payah booked...terus buat payment jek..) ...ish biar betul budak ni...naper tak cakap kat aku barang ni dah ada orang booked ke hapa....aku tak salahkan buyer tu sebab dia bukan tau pun ada buyer lain nak barang tu...seller la kena main peranan...kalo barang yang telah di booked x payah la cakap ada...ckp la barang dah ada orang booked...sah2 orang tak kacau atau tanya banyak kali....:(

tetiba jek bila dah jadi cam tu aku dah jadi down....lagi pun aku tau barang tu akan dijual balik oleh buyer tu dengan harga lg up sikit dr harga asal seller nih...(tak kesah lah sebab mungkin itu rezeki dia dan cara dia berniaga)...tp rasa cam kesiannya kat aku...sebab aku bukan beli nak jual balik...memang beli nak simpan...baru jek nak start beli pml tu...almaklumlah aku nih seketoi pun x dak lagi yang jenis tu....hmmm

mmg u olss pun tau kan aku pun seller gak...walaupun barang2 dagangan aku x meletoppp...barang2 biasa....tp aku sememangnya akan jaga customer aku...kdg2 berbelas msg org tanya barang aku still layan walaupun org tak jadi beli...yang janji nak beli pun tapi senyap sunyi diam membisu pun ada gak...tp aku still tak amik kesah, sbb aku fikir mungkin x dak rezeki aku....dan aku cukup particular kalo barang yang org booked (kalo buat payment dalam masa 3 hr tu ok lah)...kalo yang booked lama pun aku akan tanya dulu...kalo org tak jd amik baru open balik for sale...(tp aku tak berapa suka juga buyer yang suka booked tapi diam membisu nih...kalo nak cakap nak...kalo x nak duit tak dak ke hapa...habaq mai cakap x jd beli...tak ler aku tertanya2)

cuma kat sini aku nak pesan sikit la...kalo jual barang kat blog ker..kat FB ker...tolong ler update kat bawah pic tu samada AVAILABLE, BOOKED OR SOLD...tak la orang tertanya2...msg tanya dan sebagainya...jangan buang masa orang dan jangan buang masa diri sendiri...

nota tangan :- aku dah makin cool dan aku terima itu bukan rezeki aku...dan aku ada tanya barang lain utk aku beli...tp sampai sekarang msg aku tak di balas oleh seller tu...rasa bersalah ker hapa? ke rasa tak nak jual dah barang lain kat aku....ke rasa duit aku nih tak laku...kot2 la orang lain pakai duit RM aku bayar ngan daun kayu...???

ekceli aku dah lama stop beli on9 ni...tp naper ler gatai sejak dua menjak ni nk beli balik....lagi pun aku tengok kebanyakan seller pml lani dah jadi group...barang2 yang nak di jual kat geng2 jek...kalo ada brg rare promote kat kawan2 dulu...kalo cam tu tak yah tunjuk...promote kat belakang2 jek...tak payah open for sale to public.

kalo ikut aku nih banyak lagi yang nak bebel...tp lagi banyak citer plak...hehe...apa2 pun fikir2 kan lah...


Tiada ulasan: