HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Selasa, 30 April 2013

~ MENJELANG PRU 13


 hai uols


 lagi 4 hari nak pilihanraya ke-13..
esok 1 mei cuti pekerja plak....horeyy...cps esok pagi dah gerak balik kg....bersemangat waja nak balik mengundi....almaklumlah kali pertama sepanjang 31 tahun hidup ni...tak penah mengundi langsung....hehe...daftar pun tahun 2008....itu pun daftar kat tepi jalan masa dok berjimba2 kat masjid jamek...biasalah we olss dulu suka berjimba2 kat sana...tetiba nampak kaunter SPR kat situ...so amiklah peluang daftar....kalo tak kompemm tak mengundi lagi...hehe

kenangan ~~~ 5 tahun dulu kalut juga balik kampung tahun 2008 tu...tapi kalut nak balik kenduri kawin....hahaha...cps ngn cik hubby memang konon2nya nak pilih date yang cantiklah kan untuk kenangan hari bahagia kami....rupa2nya date 08/03/08 tu PM istihar hari mengundi....masa tu geram pun ada sebab mak kat kg dah risau takut x der orang nak datang umah...kikiki...pastu takut orang kalut nk p ngundi tak der saper yang nak datang tolong menolong....biasalah mak kat kg x nak buffet2 ni...semua mak nak buat style dulu2 makan hidang...

so terpaksalah cps tampal dan ubah tarikh pada kad undangan majlis yang cps dah buat tu....hehe...tapi alhamdulillah date yang kami nak tu terlaksana juga sebab kami akad nikah malam...08/03/08 tu...kiranya kenduri 09/03/08...haaa...time kenduri tu tak kira la sebab majlis sandingkan..tp yang penting tu AKAD tu...hehe...x nak mengalah jugakk...

masa malam akad nikah tu pun tok kadi macam kalut jer...cik hubby plak dok jauh...terkandas dalam jem plak tu....tok kadi plak lepas jer selesai majlis akad nikah katanya kalut nak p tengok peti undi....sabaq jer lah....hehehe...apa pun dah selesai dah...kenangan di hari perkahwinan yang tak dapat kami lupakan....kalo ingat hari mengundi terbayang2 lah kenangan hari perkahwinan kami tu..

in sya allah esok kami akan bertolak balik kg pula....tapi bukan untuk majlis kawin dah...hehe....untuk menunaikan tanggungjawab kami sebagai rakyat malaysia....bila umur dah menginjak ke angka 3 ni....bila sembang pasai PRU rasa lain sikit kan...rasa semangat sebab kita dah paham kenapa sebab kita perlu mengundi....kalo dulu masa remaja....masa umur awal 20-an....tak penah amik port pun...rasa rugi plak tak daftar awal dulu....hehe

apa pun pada pemuda/pemudi yang dah layak mengundi tu....sila2lah daftar dan mengundi...tp skarang dah tak sempat dah....tunggu lagi 5 tahun yer...laksanakan tanggungjawab kita sebagai rakyat malaysia....tak rugi pun...☺

terpulanglah pada kalian nak pilih saper....nak pilih dacing ker, bulan ker, jin mata toncet ker, roket ker, anak kunci ker atau bebas....hahahha....tepuk dada tanya saper yang selayaknya tadbir negara..☺☺..peace yoo. 

to my blog reader...doakan perjalanan kami selamat pergi & balik dan dilindungi oleh Allah s.w.t...Amin3...☺



2 ulasan:

CIKGU CT JUNIOR berkata...

assalam.. bestnya blk pasir mas.. pilihan raya d klate mmg best..rindunya nak merasai suasana tu..;) moga slmat dlm pjalanan sya n kuarga..tunaikan tggjwb anda ;)

Sya Kiffli berkata...

wassalam cikgu ct...jom t kita pakat balik pasir mas sama...ajak cik abe tu..hehe..itu lah mesti meriahkankan t..kali pertama nak mengundi teruja pun ada...tq t...amin2..semoga perjalanan kami selamat pergi dan balik...:)