HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Rabu, 3 Mac 2010

Dah lama aku fikir tapi masih belum ketemu jawapan

N3 kali nih nak berkongsi ngan u all tentang 'orang kurang siuman' dengan kata lain 'wayer putus' nih..bukan aper aku dah 2 kali terkena..sampai sekarang aku dok pk adakah orang giler tau yang kita cakap dia giler / tak betul...haa..korang layan ar citer aku kat bawah nih yang betul2 terjadi kat aku..

part 1

Cerita nih berlaku masa aku belasan tahun, aku dan sepupu aku p KB..aku pun lupa time tuh nak p beli barang ke apa..(kalo tak pun kitaorang p jalan2)...masa dolu2 naik bus jek p mana2..lepas turun dari bus kat stesen bus KB...(sekarang dah tak der)..kitaorang jalan la menghala ker De Store..pas tuh aku ternampak dari jauh ada sorang makcik pegang batang serai yang banyak..satu rumpun besar...tapi tengok kat tuannya macam ada masalah mentel lah..tapi aku tak lah tenung muka dia..aku tengok pakai hujung mata jek sebab takut..

pas tuh aku tunduk dan buat2 tak nampak...dalam hati aku dok kata makcik nih kurang siuman lah..tapi tiba2 dia p sua rumpun serai tuh kat aku...korang bayangkan aku tak habis berfikir pasai makcik tuh tetiba dia dah sergah aku...apa lagi aku tempik sekuat hati...aku rasa satu stesen bus tuh dengar suara aku...aku dan sepupu aku nih lari lintang pukang...tapi sampai De Store pulun gelak....rasa nak berguling2..

part 2

Citer nih berlaku 3/4 tahun lepas, nak jadikan cerita Mek Na Pahang kawan aku ajak p Pudu Raya teman dia beli tiket..almaklumlah..pudu tuh membahayakan kalo p sorang2...masa balik beli tiket kitaorang singgah kat Mydin...dalam kul 7 lebih baru kitaorang kuar dari Mydin dan menghala ke stesen LRT Pasar Seni...masa on de way ke stesen LRT..aku nampak la lelaki nih dengan rambut serabai sambil berdiri...dia tunduk jek..rambut dia tuh leh tutup semua muka..dengan pakaian koyak rabak...masa aku tengok tuh cam biasalah aku dok pk dia orang giler lah kan...haa..dalam citer nih aku gtau member aku suh lintas jalan (tapi dalam nada yang perlahan)..aku tak bgtau pun kat member aku ada orang giler kat depan..

bila sedang elok aku sampai di kawasan pejalan kaki belah satu lagi aku dengar macam ada orang berlari ke arah aku..aku tak toleh pun...dengar perasaan tergaman...orang tuh datang sergah aku bertalu2..satu perkataan pun aku tak tau..sebab tak clear...(bahasa dia agaknya)...aku jalan sambil tunduk dan tak pandang pun orang tuh...hati nih hanya Tuhan jek yang tau...kawan aku pun tergamam gak..walaupun terkejut aku tak melatah/lari..nanti tak pasai2 kena kejar...nasib baik gak aku tak kena pukul ker aper...sampai ada mamat indon yang lalu kat situ tanya aku kenapa???..mana lah aku tau..aku tak kacau dia pun...

hmm..i2 lah ceritanya..sampai sekarang aku terfikir 'KENAPA'????...
adakah 'orang giler' tau yang kita dok cakap / fikir pasal dia..
cerita nih hanya nak kongsi ngan korang..manalah tau mengalami nasib yang sama cam aku... :)

pic sekadar contoh

pic sekadar contoh

Tiada ulasan: