HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Isnin, 6 Ogos 2012

♥ ANTARA PENGORBANAN DAN IMPIAN ♥


sembang kosong.....☺
cps rasa semua orang ada impian masing2 kan....
walaupun setiap impian yang di impikan itu terlaksana atau tidak...tp mesti setiap orang ada impian...

alhamdulillah cps bahagia dengan kehidupan cps sekarang....bersama2 suami dan di temani 2 orang puteri....☺ sekarang umur cps dah pun masuk 30 tahun....cps ada perancangan sendiri untuk masa depan cps....tapi kadang2 buntu juga sebab impian yang cps ingin itu akan menjadi satu pengorbanan besar nanti..

maksud cps...lani cps ingin ada rumah sendiri....kalo boleh nak beli/bina kat kampung halaman cps....

tapi jika cps pindah balik kampung halaman nanti....tidak semestinya cik somi cps akan sentiasa berada bersama cps dan anak2....sebab keje dia 5/6 tahun sekali akan kena pindah....huhu




kalo boleh cps tak mau anak2 berjauhan dengan papa nya....kalo boleh cps nak dia sentiasa di sisi anak2 dan cps....mungkin situasi ini berlaku sebab faktor kerja cik somi cps....kalo kerja cps rasanya boleh statik ajer di mana2 negeri...sampai lah cps pencen...kecuali cps naik pangkat jadi executive....huhuhu...mungkin peluang kena transfer tu ada....

kalo ikutkan....pencen nanti ler baru lah kami boleh balik bina rumah sendiri kat kg halaman kan....huhu..tak dapatlah merasa duduk rumah sendiri di waktu muda2 ni....agak beruntung bagi cps sesiapa yang dah duduk rumah sendiri dalam seusia cps ni....dah boleh create macam2 mengikut impian masing2 kan



impian cps tidaklah terlalu besar....cukuplah sebuah rumah kecil sesuai untuk 4 orang kami....kalo dulu memang inginkan rumah yang besar2....ala2 tauke kosmetik gitu...hihihi....tapi itu mungkin angan2 cps masa umur awal 20-an....tapi ntah la rezeki yang dapat Allah s.w.t yang tentukan....kita hambanya kena terima aja lah dengan redha....

teringin nak ada rumah sendiri....leh laksanakan impian nak buat ala2 english cottage tu....hihi..boleh gituw....!!!!

kalo ikutkan mak cps memang dia tak kasi cps beli rumah lain selain suh bina rumah di tapak rumah pusaka arwah ayah tu.....tapiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......panjang sikit tapii tu sebab cps kurang gemar tinggal berdekatan dengan adik beradik cps....boleh gitu????? iya boleh sebab kadang2 banyak masalah kalo umur dah semua meningkat ni....yang ok ok lah kan....yang tak ok pun ada....tapi yang untungnya kalo duk berdekatan dengan adik2 beradik ni time susah senang mereka ada....itu lah kan...adik beradik ni mcam air....kalo di cincang tak kan putus perhubungan tu....


hmmm apa pendapat kawan2 yerkkk????

 

2 ulasan:

Mama Gee berkata...

semoga impian sya tercapai ya...aminn...

g pun kalo leh nk buat rumah kt kpg...halaman rumah mak tu luas..kalo leh renovate umah skrg...nk buat rumah yg berandanya panjang dan besar..cam rumah2 mat salleh tu...

pastu nk buat taman kt depam rumah...hehe verangannnnn

Sya Kiffli berkata...

gee...samalah kita kan....tak per mungkin angan2 tu akan menjadi nyata esok2...insyaallah adalah rezeki kita nanti...ermm hr tu gee dah beli umah kan teres kan hari tu? x pindah lagi?