HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Rabu, 8 Ogos 2012

♥ SALAM 19 RAMADHAN ♥



kemboja cina di laman cps


hari ni genap 19 hari kita berpuasa....
esok dah hari ke 20....lagi 10 hari plak kita nak raya
cps tak balik kampung.....hanya beraya di pulau lagenda ni....
sedihhhh woooo....

bukan tak mau balik kampung raya ni....
cik somi cakap dia dah lama tak balik beraya haji kat kampung....
so kitaorang pun plan balik raya haji jer lah nanti....
cik somi dah 5 tahun tak balik beraya haji kat kampung....cps dapatlah juga merasa 1 kali kalo tak silap masa bersalinkan danisya dulu....tahun2 lain tu kitaorang beraya haji kat langkawi jer....sebab raya puasa dah balik raya kat kelantan....raya haji di sini la....

bukan tak boleh balik dua2 raya....antaranya jarak yang jauh, kena naik ferry, kena pos keta bagai, lagi pun jarak hari raya puasa dengan haji tu bezanya sebulan jer kan....budget pun kena di ambil kira jugak....ini lah nasib orang dok pulau....hihi

persiapan raya tahun ni biasa2 ajer.....selalunya pun biasa2 juga....tak der yang grand2....cukup baju raya anak2, cps dan hubby, kueh raya serba sikit....itu pun dah cukup....x der tukar2 langsir atau beli2 apa peralatan rumah....cuma cps dok pikiaq lepas raya ni nak tukar cover cushion sofa cenonet kat umah tu....dah lama berhajat....tp dok berhajat jer lah....hajat dok lebih ke pml...hihi....x sabau nak deco balik umah tu....orang deco sebelum raya....kita deco lepas raya....x per lah umah sewa pun kan....janji bila kita balik umah hati kita suka...☺

ok uollss yang lain2 kita citer kendian yerp....hari ni gembira tak terkara....pujaan hati sudah sampai di tanah mahsuri...syukurrrrr....apa pun tungguuuu...☺


nota tangan ~ layanzz keindahan kemboja cina yang mekar berbunga di laman cps....harap2 berbunga lama sikit....dapat menyerikan keindahan pondok cps tu sampai hari raya nanti....♥



2 ulasan:

Kunang-Kunang berkata...

Salam kenal Sya,

Terima kasih singgah blog kak ani. Cantik gambar bunga kemboja tu. akak suka bunga kemboja.

Sya Kiffli berkata...

salam kenal kak ani...

cantikkan bunga ni kan kak ani...sya pun suka...nanti dok umah sendiri esok2 baru leh banyak tanam pokok ni....akak pandai masak....suka sya tengok..:)