HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Rabu, 15 Ogos 2012

♥ JAHITAN MANIK DI BAJU RAYA ♥


 ♥ SALAM 26 RAMADHAN ♥


Lagi 3 hari nak raya....
alahai nak kata teruja tu idok lah yerk....lagi pun cps tak balik kampung
nak p semayang raya pun payah anak kecik....cik somi plak duty hari sebelum raya tu...so pagi raya baru cik somi balik....malam tu cps bersilat sorang2 jer lah yerk kat dapur...buat apa yang patut...hihi

tahun ni rajin plak cps tempah baju raya....baju kurung aja...selalunya cps beli siap jer...lagi pun hari tu dah beli kain pasang kat vietnam....sayang plak kalo x jahit kan....jahitan manik yang u olss tengok tu cps bukan jahit sendiri yerk...cps tempah jer dengan kawan cps kat kelantan....kawan sekolah....rajin kawan cps ni...pandai jahit manik leh amik peluang buat business...jahitannya pun kemas...cps suka...☺

senang jer sekarang ni kan...tak payah pening2 p terjah kedai2 kat sini nak tempah jahit manik...lagi pun nak terjah cari orang jahit manik cps plak kurang kenal...tempat oranglah katakan....hmm lani semuanya main online jer...☺

tahun ni temanya kaler dark purle...warna kesukaan cps....baju melayu cik somi pun cps dah beli kat masjid jamek hari tu....alang2 turun kl....baju2 kurung anak2 cps dah beli juga kat vietnam hati tu...so semua dah settle....alhamdulillah...:)

dulu masa cps anak dara rajin gak la jahit manik kat baju sendiri....tapi x der lah yang tebal2...tu tak pandai buat....itu pun cps belajar sendiri jer...cara cps belajar bila p jalan2 kat butik2 terutamanya di jalan tuanku andul rahman tu....cps belek2 ler tengok....pastu balik umah praktikkan....nanti senang2 cps kongsikan2 jahitan manik yang cps dah buat kat baju2 kurung cps tu...☺..dulu boleh ler lagi cps buat sendiri sebab masih bujang....dan sekarang pun bukan tak leh buat...cuma payah ngan anak2 kecik ni....mana masa nak kemas umah, nak layan di tembam ngan si bolat dua orang tu....kalo jahit manik time dorang tak tido mau berterabur manik2 tu....tak terabur pun nya amik telan manik2 tu....kikiki

lagi satu kat langkawi ni bagi cps susah nak dapat manik yang elok dan berkualiti....dulu cps suka pakai manik jepun...sebab lebih cerah dan berkilat...mahal sikit pun tak per janji puas hati....☺

ok uollsss....salam ukhuwah dari cps...tq pada yang singgah blog cps yer...singgah2 ler lagi...☺


2 ulasan:

Norsalmi Abdul Rahim berkata...

Cantik!!Kalau tak silap, jahitan crumble tu.. Hajat di hati nak buat mcm ni belum berkesempatan. Memang tak sempat nak jahit manik kalau anak2 kecik ni Sya.. Bak kata sya tu, nanti kenyang anak2 makan manik.. hehe

Sya Kiffli berkata...

tq kak mie...oo prang panggil jahitan crumble yer kak mi..sya mmg x tau pun nama2 jahitan manik ni...mmg la kak mie kan...kalo anak masih kecil ni mmg susah sikit nak buat bender2 yang renyah...tunggu anak2 besar lah dulu yerk..:)