HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Selasa, 4 Mei 2010

Bronok oh bronok


Rasa-rasa u ols makan tak nih????..ini lah bronok...saper2 orang Langkawi mesti suka dan makan nih..kalo tengok sekali macam lintah pun ada...lembik2 gituuu...kat dalam badannya ada air...member aku bagitau buat kerabu sedap...kerabu bronok..makan mentah-mentah..kalo tak cuci elok bila makan ada pasir...seingat aku..aku penah cuba kat gerai belakang opis..itu pun cuma secubit kecil yang dipotong halusss...itu pun ambik kat dalam pinggan adik-adik kat opis aku...
Dulu-dulu masa aku & hubby dok melepak kat tepi airport pernah tengok seorang makcik nih…umurnya dalam lingkungan 50++…dok menyelam kat persisiran pantai…sekejap selam sekejap timbul…ingatkan dok buat aper…rupa-rupanya dok tangkap bronok…bronok tuh dia cucuk kat tali..macam orang tangkap ikan kat sungai tuh…baru ku tahu cara orang tangkap bronok dan bronok nih terdapat di persisiran pantai yang berlumpur…:)


Tiada ulasan: