HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Selasa, 4 Mei 2010

Sooru Sappedek@Wan Thai Restoran Langkawi

Assalam...


Semalam aku & hubby p lunch kat restoran Wan Thai...kiranya aku nih 1st time lah makan kat sini...duk Langkawi dah nak masuk 2 tahun tapi semalam baru mencuba...itu pun sebab hubby yang balik story kat aku menu2 kat sini best2...cuma regenya tuh mahal lah sikit berbanding ngan restoran biasa...bagi aku ia berbaloi dan setimpal dengan layanan yang diberikan...ala-ala hotel gituuu...:)...actually lunch nih sempena aku dapat rezeki lebih bulan nih...(syukur alhamdulilah...Tq to Allah s.w.t semoga aku & family dapat keberkatan dunia & akhirat..) so, boleh lah aku belanja makan hubby tersayang...nanti abang dapat rezeki lebih leh belanja b plak yerrr..:)

masakan kat restoran nih memang best...masakan asli thai...actually aku nak try menu nih 'Hor Mok Mak Pau Onn' atau dalam bahasa omputeh 'steamed curry in young coconut'...hubby aku panggil otok-otok...kalo kat dalam pic kat bawah nih masakan yang dalam kelapa muda tuh...kat dalam tuh ada udang, sotong , ayam dan digaulkan dengan kelapa muda...bagi aku ia sangat sedap dan cuma kena makan ngan nasi kalo ratah lauk jek rasa muak sikit..:)..tom yam nyer sangat2 sedapppp...kaw-kaw...gitu..


menunya...tom yam campur, hor mok mak pau onn, telur dadar gergasi & kerabu mangga (b4 aku p restoran nih aku ada cari dalam website menu2 kat restoran nih...dan terjumpa lah satu blog nih...http://kucingorengemok.blogspot.com/..kat dalam blog nih ada pic kerabu mangga...cam best jek tengok...dan time p makan semalam aku order lah gak...dan u ols nak tauuu..kerabu mangga nih memang sedappp...:)


telur dadar nih dah rongakk....kena gigit ngan hubby aku...tak sempat nak snap dah kena gigit..hehehe

nasi yang ciput tapi kalo makan terasa kenyang sangattt...

tengokk....licin....


muka orang kekenyangan...

masa makan kat Wan Thai..jumpa geng2 nih..bro madi (baju oren), bro nawab (baju hitam)yang sangat-sangat pemalu..& adik-adik praktikal yang kiut miut....kiut ker..bolehlah..:)


Tiada ulasan: