HEARTBEAT

I'm Follow U...U Follow Me....

Ahad, 23 Mei 2010

Petunia menyerikan laman ku..

Salam semua...lamanku kini kembali ceria dengan 'Petunia'...apa tuh petunia????..petunia nih nama bunga macam kat laman ku ini...aku sebenarnya tak tau pun nama pokok bunga nih..tadi baru cari dalam internet..akhirnya jumpa...nama kemelayuan masih tak ku temui..:)

kalo u ols nak tau..nih lah kali ketiga aku beli pokok bunga nih...1st sekali aku beli kat Cameron Highland kaler pink...dah arwah dah sebab tinggal seminggu balik kg...letak dalam toilet tak menjadi gak...ingatkan bila persekitaran sejuk dia boleh hidup....kali kedua aku beli kat Langkawi...kaler purple...pokok nih cantek dan merimbun..berbunga lebat..tapi dah arwah jugak sebab aku balik kampung time tuh bersalinkan Danisya..aku  minta tolong hubby jaga...tapi bila time hubby balik kampung jenguk aku seminggu...pokok nih pun say good bye...:)

yang nih pokok petunia yang aku baru beli sebulan yang lalu...kaler merah ker purple'lan sikit..(susah nak kasi tau kaler)..dan merah lada muda...suka tengok ia berbunga rimbun...sangat lebat bunga nya...tapi aku tak tau lah setakat mana riwayat bunga  nih...sebab tuh lani kalo nak p mana-mana hati ku risau juga...kan senang kalo ada plant nursery yang boleh tinggal pokok bila tuan nak bercuti..heheh..cam nak tinggal kucing lak.. 


cantek tak???..bunganya berbunga kearah luar..mencari sinar sang matahari...

nampak tak tempat letak bunga tuh...(aku panggil kekuda..heheh)..yang tuh hubby tolong buatkan...punyalah susah nak cari papan...p tanya kat kedai papan tak jual plak kalo nak beli sekeping jek...apa lagi aku try tanya member aku..kak shidah....akhirnya dapat lah sekeping walaupun papan tuh dah nampak uzur..susah jadi orang pekan nih..hehehe..kira pekan lah yer..pekan kuah..sebab dok rumah flat mana la  nak cari..kalo dok kat kg senang nak mencari...yang nih hubby aku buat kat dalam store umah kami..pung..pang..pung..pang..bunyinya...dok mengetuk hari jumaat lepas..aper2 pun tq yer sayang...memahami hobi dan minat i nih...hehe




Tiada ulasan: